Filtr cząstek stałych (skrót DPF od ang. diesel particulate filter lub FAP od fr. filtre à particules) jest stosowany w układzie wydechowym silników Diesla, a jego zadaniem jest oczyszczenie gazów spalinowych z cząstek sadzy i popiołu. Aktualnie montowane są we wszystkich pojazdach z tego typu silnikami zgodnie z obowiązującą normą EURO 5.
Filtr zbudowany jest z siatki ścianek powodujących osadzanie się cząstek, a jego wydajność oscyluje w granicach 85 do nawet 100%. Pozostające wewnątrz zanieczyszczenia sadzowe są spalane (regeneracja natywna) w wysokiej temperaturze (600 stopni Celsjusza). O ile sadza w tej temperaturze zostanie utleniona, popiół z oleju czy dodatków paliwa pozostaje.
W trakcie użytkowania wydajność i możliwości spalania sadzy zmniejszają się, doprowadzając do zapchania.
Wielu posiadaczy pojazdów, szczególnie użytkujących samochody na krótkich dystansach, narzeka na zapchanie filtru i pogorszenie osiągów. To właśnie brak możliwości uzyskania wysokiej temperatury na krótkich przebiegach powoduje problemy i frustruje właścicieli samochodów z filtrem cząstek stałych.
Innowacyjna technologia FH2 Semi Double wykorzystująca wodę usuwa 98,5% sadzy, popiołu oraz cząstek metalicznych, dzięki czemu filtr jest niemal jak nowy.
Czyszczenie filtrów za pomocą FH2 to tańsza, skuteczniejsza i przede wszystkim legalna alternatywa dla innych metod usuwania zanieczyszczeń z filtra, w tym modyfikacji filtrów DPF takich jak rozcinanie, wycinanie czy spawanie.